Ćwiczenia w zaburzeniach równowagi. Mi pomogły też na mdłości;) Materiały

Cóż, wielu z nas zmaga się z zaburzeniami równowagi. Ja też miałam problemy z tym problemy. Moje problemy nie były takie wielkie, ale czułam się, zwłaszcza po dugim udarze, niestabilnie i chwiałam się.

Zaburzenia równowagi po udarze mózgu nie są w żadnym wypadku problemem do zignorowania. W jednym szpitalu dostałam materiały, żebym mogła sobie sama poćwiczyć nad tym problemem. Moim zdaniem fajniejsze były te, których nie ma w materiałach, które poniżej udostępniam.

Które wyglądały tak:

  1. Usiądź na krześle, wybierz sobie punkt w oddali. I, trzymając na nim wzrok, kręć głową. Najpierw z boku na bok  i spowrotem, potem z góry na dół i spowrotem. Gwarantuję, że nie jest to przyjemne, ja miłam mdłości. Ale z biegiem czasu coraz mniejsze;)
  2. Drugie ćwiczenie  wymaga korytarza, najlepiej długiego. Wybieramy sobie jeden punkt na końcu i  idziemy ku niemu, kręcąc głową tak jak przy pierwszym ćwiczeniu. Najpierw główka z boku na bok, potem z góry na dół i spowrotem.  Wzrok nie powinien uciekać.

UWAGA! To nie są łatwe ćwiczenia. Lepiej robić je w towarzystwie mamusi/męża/fizjotrapeuty. I zapytać kooś mądrego o opinię. 

Ja piszę o tym, bo bardzo mi obydwa ćwiczenia pomogły. Przez dłuższy czas ćwiczyłam je po 3 razy dziennie, przez kilka minut.

A teraz wrzucam zdjęcia folderu, który dostałam w szpitalu. Dopóki nie dostanę reklamacji i żądań usunięcia, to korzystajcie mądrze.

Powodzenia;)))

2 myśli nt. „Ćwiczenia w zaburzeniach równowagi. Mi pomogły też na mdłości;) Materiały

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.