co jeść, by zapobiegać: tłuszcz z ryb morskich

W prewencji udarowej i chorób układu krążenia bardzo ważne są kwasy tłuszczowe omega-3. Naturalnie znajdują się w tłustych rybkach morskich.

Jedzmy więc łososia

śledzika

sardynki

i makrele przynajmniej 2x w tygodniu.

Dobre dla nas kwasy tłuszczowe wpływają korzystnie na obniżenie krzepliwości krwi, kondycję śródbłonka tętnic, redukcję poziomu trójglicerydów w krwi. Same dobre rzeczy!

w badaniu przeprowadzonym w Japonii wykazano, że dieta bogata w ryby morskie zmniejszyła wystąpienie chorób układu krążenia o 37% w porównaniu do grupy kontrolnej. W innym badaniu (GISSI) wykazano, że przyjmowanie 1g kwasów tłuszczowych omega-3 przez pacjentów wiązało się ze zmniejszeniem liczby zgonów z powodów sercowo-naczyniowych o 30%

(wszystko powyżęj – na podstawie mądrych materiałów, które dostałam w szpitalu)

od siebie powiem, że chyba zacznę podjadać mojemu psu karmę, bo w niej jest mnóstwo tych kwasów omega-3, a ja nie jem wystarczająco dużo ryb. Muszę to przemyśleć( ;